Friheden MC Danmark

Formel 1

Løbsdatoer 2018

Vi skal selvfølgelig starte i Australien. Albert Park er en super-bane, Melbourne tager godt imod formel 1-folket - og så er årets længste flyvetur ovestået. Vi placerer Malaysia ugen efter Australien så vi kan klare de to første løb på én tur (og får tre dage på Bondi Beach i Sidney....)
 
Kinas Grand Prix dropper vi. Banen er kedelig, vejret lousy og kineserne smasker. Og det evindelige visa-cirkus kan vi godt undvære. I steder serverer vi en mellemøstlig double-whopper med Bahrain og Abu Dhabi adskilt af en uge.
 
Så til Europa. Vi starter naturligvis i Spanien og så tager vi til Monaco. Tyrkiets Grand Prix dropper vi også, for hvis de lokale ikke gider tage til Istanbul Park - hvorfor skulle vi så?
 
Så til Canada og Montreal. Ugen efter skal vi til Indianapolis, for her er der i modsætning til Austin, Texas en færdig formel 1-bane og en by der (på den gode måde!) stinker af racing. Tilbage i Europa dropper vi også Valencia, for banen omkring America´s Cup-havnen bliver aldrig andet end en meget bleg efterligning af Monte Carlo. I stedet laver vi et nyt fransk Grand Prix men selvfølgelig ikke i dødkedelige Magny Cours. Nej - et gadeløb i Paris eller til nød omkring Disneyland vil være fint. Så selvfølgelig Silverstone, Tyskland (lad os bare snuppe Nürburgring næste år), Ungarn og så  klassikerne i Belgien og Italien.
 
Singapore er allerede blevet en nyklassiker og den parrer vi med Japan (Suzuka!) ugen efter, så vi kan få et par dage i Tokyo. Korea er der ingen der rigtig gider - og måske er Nord- og Sydkorea til den tid i gang med at “finde en løsning” på deres interne problemer. Det kommer måske til at inkludere atom-våben og dét behøver F1-folket ikke blive blandet ind i.
 
Indien er åbenbart et must og jeg glæder mig ærligt til at at opleve landet (så kan vi altid droppe det igen i 2012). Så til finalen, som vi henlægger til Brasilien, hvor TV-tiderne også vil passe perfekt til de europæiske seere.
 
Voila - en 2012-kalender vi kan leve med!
 

Kimi Raikkonen tilbage til F1

Iceman skal køre for Lotus Renault

Kun 2 sæsoner med Rally skulle der gå inden den populære finne igen er tilbage i motorsportens fornemmeste klasse - Formel 1. I 2012 sæsonen vil han være at finde i en F1 racer for Lotur Renault GP teamet.

Der har ellers længe gået rygter om han ville vende tilbage til F1, og indtil for ganske nylig har disse rygter være kædet sammen med Williams. Men sådan blev det ikke. Nu er det spændende hvem han nye holdkammerat bliver. Flere er i spil og blandt favoritterne til Lotus Renault´s andet sæde er Vitaly Petrov, Romain Grosjean og Bruno Senna.

Kimi vandt F1 mesterskabet i 2007.


 

Schumi-Comeback gi´r ny F1-babe....

Michael Schumacher gør comeback i Formel 1 og det betyder på Corinna kan optræde som "racer-frue 'ved løbene verden over.

Hun pynter da også i griden.

Mænd Det skal meget til for at blive 'F1-babe of the Year ".
Konkurrencen er Mindst lige Så hård hende, som den er hos oktanherrerne.

Lewis Hamilton er verdenmester på banen, mænd med sin helt private Pussycat Nicole Scherzinger, Så er han også med i Konkurrencen i griden.
De har aldrig skjult, at de holder af hinanden.

Jenson Button kan også det der med et liv, när dytten er i Garagen. Efter et løb blev en medarbejder smidt ud fra et kontor, da han lige skulle have ti minutters 'racer-romantik' med Jessica Michibata - og det forstår man godt.

Se de vigtigste nye Formel 1 regler her:

Der er 13 teams i den nye Formel 1-sæson, og derfor skal der (næsten selvfølgelig) også gøres noget ved pointsystemet i forhold til sidste sæson, hvor der kun var 10 hold.

Her er forslagene fra FIA, som ventes vedtaget i løbet af et par dage:

For fremtiden bliver der 25 point for en Grand Prix-sejr, fulgt af 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 og 1 point. Det vil altså sige, at der er ti biler, som får point. Siden 1993 har pointene lydt 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 og 1 for de første otte placeringer. 

Der skal også indføres nye dækregler, som betyder, at de 10 biler, der kører i kvalifikationens Q3 om at få pole position, også skal starte løbet på de dæk, de har kørt kvalifikation på. Resten af feltet må skifte dæk.

Dette vil alt andet lige betyde, at grid'ens top 10 hurtigere vil skulle i pit end resten, hvilket kan give et mere omskifteligt løb.

Derudover vil antallet af tørvejrsdæk, som et team må benytte til sine to biler under en løbsweekend, skulle reduceres fra 14 til 11.

Den såkaldte dobbelt-diffuser - en anordning under bagvingen, som vendte op og ned på Formel 1-feltet i sidste sæson - vil ifølge FIA's forslag blive forbudt fra 2011-sæsonen.

De 13 Formel 1-teams

Ferrari
McLaren
Renault
Sauber
Mercedes
Toro Rosso
Williams
Virgin
Force India
Red Bull
US F1
Lotus
Campos

Racing Hotel Spa-Belgien

Barcelona 2010

Monaco 2010

Monaco 2010

Monaco 2010

Barcelona 2012

Barcelona 2012

Barcelona 2012

Barcelona 2012

Barcelona 2012

Nyeste kommentarer

11.08 | 10:10

Hej har lige kigget forbi siden,og mindes gamle dage: Kan se et par af ...

29.04 | 15:30

Hej med jer Jeg var lige forbi i dag men kunne ikke lide at komme ind men ...

04.09 | 21:32

Der er fejl i linket

11.03 | 15:44

Hej Friheden MC Jeg hedder Claus Kah og er trommeslager i T...